SR #25 erschienen!

Sam Coupe
Antworten
schombi
User

SR #25 erschienen!

Beitrag von schombi » 24.11.2014, 07:28

Pünktlich zum 25. Geburtstag des SAMs ist auch Sam Revival #25 erschienen. Ich freu mich schon sehr auf die Ausgabe!
http://samcoupe.com/

schombi
User

Re: SR #25 erschienen!

Beitrag von schombi » 28.11.2014, 13:25

Kleine Korrektur: Colin scheint letzte Änderungen am Cover zu machen, verschickt werden soll ab Anfang Dezember, was ja nächste Woche wäre. SR #25 kommt mit 2 Disketten. Preorders für SR#26, welche lt. Colin recht zeitnah erscheinen soll, werden über seine Homepage angenommen.

schombi
User

Beitrag von schombi » 02.01.2015, 20:35

Update zur Situation. Wie Ihr sicher bemerkt habt, ist SR #25 noch nirgends aufgetaucht. Ich hatte nun Kontakt mit Colin und er sagte ihm fehle aktuell die Zeit den allerletzten Feinschliff zu machen. Er hat nun die Aussage auf seiner Homepage "will be shipped second week of December" geändert. Ich bat ihn die Leute up-to-date zu halten, speziell wegen der Vorbesteller, die ja auch schon bezahlt haben. Er bittet aber auch um unser Verständnis, dass das alles ein reines Hobby ist und er eine Arbeit und ein Leben neberher hat.

Ich hoffe wir sehen die SR #25 bald.

Edinburgh ist zwar weit, ich bot Colin aber an, falls er Mitte April in Deutschland wäre, ihn mit nach Mahlerts zu nehmen. Das wäre, nach Peter Graf letztes Jahr, der nächste Stargast. Onkel Clive wird wohl leider nicht kommen...

schombi
User

Beitrag von schombi » 16.02.2015, 11:37

Ein weiteres Update, nachdem ich übers Wochenende wieder mal E-Mail Kontat mit Colin hatte.

An SR#25 und #26 wird weiterhin gearbeitet. Colin ist guter Dinge dass #25 bald erscheint. Er bittet (zurecht) um Geduld und Verständnis; er sieht alle Arbeit rund um SR, seine Hardware Produkte etc. rein als Hobby, dem er sich nur in seiner Freizeit widmen kann. Er sagt für #25 und #26 wäre der Inhalt komplett, aber für künftige Ausgaben hätte er auch gerne den Input der Community und freut sich über Beiträge in jeder Form, also Briefe, Fragen, komplette Artikel, Ideen oder auch Musik, Grafiken, Programme etc. für die Coverdisk.

Nach Mahlers kann er leider nicht kommen :( Schottland ist halt weit.

schombi
User

Beitrag von schombi » 16.04.2015, 07:25

Hier ein kleines Update, nachdem ich mal wieder mit Colin gemailt habe. Neben der verständlichen Auffassung des SAMs als Hobby, hat er auch ein paar Probleme im privaten Bereich, über die er mich bat, nicht zu reden. Darum ist seine verfügbare Zeit für den SAM momentan noch etwas weiter eingeschränkt.

Ein paar Sätze aus unserer Unterhaltung:

"It's safest to say with each issue of SAM Revival is out when it is out .... until an issue is out and posted it is now safest not to give any timelines. The magazine is not stopping, I have a lot also ready for 26 and 27, and a lot of surprises with it..." Vielleicht können wir Colin helfen und ihm fertig geschriebene Artikel und/oder Fotos schicken. Ich setze das ebenfalls mal auf meine Todo-Liste.

"I will have some announcements and news on new hardware, possibly in June when I am ready to reveal some things I have been working on. Just now the only big news I really have are the new releases, such as the new version of the SID Interface. I have one complete with a 8580 SID at a fair price (£54.99 + postage) if you know anyone who would like one." Hat man die aktuellen SID Preise im Kopf, dann ist das Interface, welches ja nun ohne externes PSU auskommt und einen DC-DC Wandler onboard hat, gar nicht arg teuer. Klar ist so ein SID Interface eine "Spielerei", aber in diesem Fall eine wirklich witzige.

Ich erwähnte noch die tolle Geschwindigkeit, die das von ihm gebaute ATOM Interface erreicht, auch im Vergleich zum Trinity. Colin dazu "IDE is faster as it is parallel access, with a 16 bit data bus which the SAM can do as two writes on the Atom. With SD cards on Trinity, it's only serial 1-bit access to the card so there is time taken for the Trinity's microcontroller to read/write each byte. I have been testing the Trinity with 64GB cards recently and with the latest B-DOS they work well - giving maximum of 65535 RECORDs. (I think the Atom BDOS versions were limited to 8GB HDD maximum.)"

schombi
User

Beitrag von schombi » 17.06.2015, 07:01

Ich hatte wieder mal Kontakt mit Colin und er hat ein paar interessante Sachen gesagt:

> Are you still working on the launcher or more on new hardware developments?
Yes and Yes :)
But first, I have to concentrate all my efforts on SAM Revival. I'm not spending time on any software or hardware now until that the magazine out.
The editorial in the magazine will cover some of my plans for new stuff and some hardware. But some announcements will be held back until SAM Revival 26 in late summer.

> Any plans on when to release the SAM software you mentioned on the WoS forums?
Games such as Amalthea will appear first online for Trinity users, so it is reliant on Adrian's work on the TCP/IP stack. It won't take me long to patch games
to install and run from SD card. I'm constantly acquiring distribution rights to older SAM software and other products so I should have a good amount available :)

> If there´s anything you me to share with the German community, just let me know.
Please thank anyone waiting for SAM Revival 25 for their patience. I am just one man, and can only do what I can time wise :)
Any contributions for the magazine are always more than welcome - from letters for the magazine, programming requests (I'm happy to solve problems and write
small pieces of code for people to make interesting magazine articles), software for the coverdisk - games, utilities, or even screens, music etc like the old
disk magazines in 1990s - anything is welcome! The main thing I need is people to be interested, and support what is already released. All back issues of magazine and my wide range of hardware/software is always available. For me to continue I need the support and sales of existing products, it's rather costly to keep developing new products.

All the best,
Colin

schombi
User

Beitrag von schombi » 01.10.2015, 06:26

Eben auf Twitter erspäht - Juhuu! Ich freu mich total auf die neue Ausgabe.
Twitter.jpg
Twitter.jpg (88.78 KiB) 9665 mal betrachtet
Twitter2.jpg
Twitter2.jpg (15.43 KiB) 9665 mal betrachtet

schombi
User

Beitrag von schombi » 01.10.2015, 07:57

Frisch auf Colin's Webseite samcoupe.com:

It's finally out! Preorders are shipping this week.

* SAM Revival 25 - 56 pages packed with SAM goodies for the 25th Anniversary of the computer.
* Brand new SAM Robot cover from original SAM artist, Robin Evans.
* 2 cover disks including a brand new game, Trinity software and stunning megademo.
* SAM Customisation articles showing brilliant modifications.
* Developer Diary looks in detail at new software projects.

November 20th 1989 was once announced as the official release date for the SAM Coupe in the press at the time, although the first batch of computers didn't ship until early December. But what that means though, is SAM's 25th Anniversary is now well and truly upon us! So to continue my celebrations it's time to announce SAM Revival issue 25!

What's in the magazine? Well, let's take a look at the cover first. I commissioned a new drawing by Robin Evans - the original artist for the SAM robot, you'll be familiar with all his doodles in the SAM Coupe User Guide and the early MGT adverts from 1989/1990. Well he dusted off his memory of drawing the robot and has came up trumps with the drawing for the cover. As part of the commission I've also got a couple of prints of the cover artwork which Robin has hand signed - the first of which will be auctioned on eBay on 20th October 2015 - I'll post up some photos over the next few days and a link to the auction once it's started. Although I paid for the comission of the artwork from my own pocket all proceeds from the auction will be used towards my ongoing work developing new products for the SAM Coupe. Stay tuned for more details of that nearer the time...

Inside the magazine, a mammoth news section kicks off after the editorial, covering news from around the SAM scene, with all the details of new hardware, software and demos for the SAM Coupe as well as previews of projects that are being worked on.

Feature articles shows off all the work undertaken by Phil Wilson with the customising of his SAM, plus shorter articles about several other customisation projects. The Developer Diary section looks at the new game that's Warren Lee is preparing, and a quick look at TRINload from Simon Owen which is a utility to transfer data from a PC to the SAM via the Trinity Ethernet Interface.

Smaller articles look at patching some demos to make them compatible on mass storage devices. I also take a look at some of the rarer and more unique items I've collected over the years for the SAM Coupe.

Throw in the usual SAM Snippets, SAM Correspondence and SAM Comment sections and that wraps up this gigantic 56 page issue of the magazine.

SAM Revival issue 25 comes with not just one, but two cover disks. On the first is the classic SAM Coupe game 'Vegetable Vacation' from Fissionsoft, which was original released in 1992 by Revelation/SAMCO. Next up is 'MobyDX' from Black Jet - a new release especially for SAM's anniversary - thanks guys!

The first coverdisk also features plenty of software for the Trinity Ethernet Interface - starting off with a new version of B-DOS. This version (1.5t beta 6) allows the Trinity to use SD/SDHC cards up to a whopping 64GB in size. An installer is also included on the disk to store the new DOS on the Trinity Ethernet Interface's EEPROM if you use the optional BOOT ROM. Plus, there are the first few TCP/IP demo programs for the Trinity Ethernet Interface. The first demo downloads a screen/music from the internet, the second demo downloads the full game 'XOR' from the net directly to your SAM. This all really shows what's on the horizon for the SAM now it's connected to the internet. My thanks to all those involved with pushing the Trinity forward - Adrian Brown, Simon Owen, Chris Pile, and content for the downloadable demos from Warren Lee, David Sanders and Howard Price.

The second coverdisk is dedicated entirely to mind blowing megademo from MNEMOtech's Andrew Collier - 'Stars and Sprites'. Andrew has done some really impressive coding for the fantastic graphical effects and great music! Plus one of the scrollers does mention something about a hidden part... Hmmmm!

msch
User

Beitrag von msch » 01.10.2015, 11:56

Was lange währt wird endlich gut :wink:
Bin gespannt, ob und wann ich die Ausgabe erhalte - ist ja schon so lange her, dass ich sie bestellt habe :mrgreen:
manche meinen lechts und rinks kann man nicht velwechsern.
werch ein illtum! (lichtung, Ernst Jandl)

Baert
User

Beitrag von Baert » 02.10.2015, 04:51

Leider habe ich keinen Sam. Ich möchte wirklich gerne einen haben, aber
das scheint ein sehr schwieriges Unterfangen zu sein. Aber ohne die Maschine
möchte ich auch keine SR haben, das fühlt sich falsch an :(

msch
User

Beitrag von msch » 02.10.2015, 06:33

Vielleicht lässt sich da etwas mchen, Du hast eine PM.

Baert
User

Beitrag von Baert » 02.10.2015, 09:21

Gelesen, gefreut, geantwortet!

schombi
User

Beitrag von schombi » 10.10.2015, 15:36

Mein SR#25 kam heute an. Habe mich riesig gefreut und es gibt nach der langen Wartezeit wirklich viel zum Lesen und dazu 2 Disketten - sehr schön!

schombi
User

Beitrag von schombi » 11.10.2015, 10:19

Kleiner Nachtrag: Die Stars and Sprites Demo bootet nicht mit dem Trinity Boot ROM.

Also entweder

Space Taste beim Reset halten und dann von Diskette mit BOOT starten
oder
Diskette ins Laufwerk und BOOT 1 ausführen

msch
User

Beitrag von msch » 12.10.2015, 13:13

Meine Ausgabe ist heute auch angekommen. Colin hat wieder ein sehr schönes Heft zusammengestellt!
Bin schon gespannt auf die nächste Ausgabe, bei der eine "top secret" Geheimentwicklung vorgestellt wird :-)

schombi
User

Beitrag von schombi » 23.12.2015, 07:11

Habt Ihr mitbekommen, dass die Stars and Sprites Diskette ein Geheimnis beinhalten soll? Nach einer Weiler sickerte dann durch, dass es eine "Pang" Konvertierung ist, zu der man von der Demo aus kommt.

Klingt super, aber ich bin jetzt nicht so der Hacker und/oder Programmierer, so dass mir das Spiel verwehrt blieb. Man munkelt allerdings, dass ein bekannter Sinclairfreak in Nordbaden nun einer Pang.dsk Datei habhaft werden konnte.

Tolle Sache von Mnemotech und Colin.
pang_sp.jpg
pang_sp.jpg (57.52 KiB) 9152 mal betrachtet
pang.jpg
pang.jpg (84.48 KiB) 9152 mal betrachtet
Update: Ich habe Rücksprache mit Colin bzgl. der Verbreitung von Pang gehalten. Er sagt: "Stars and Sprites / PANG is currently a timed exclusive release on SAM Revival 25. Andrew will release it to download at a later date."
Colin bittet darum, dass wir also keine Kopien verteilen, sondern SR #25 kaufen, in dem wirklich viel Arbeit steckt. Käufern (hier im Forum) von SR #25 das DSK Image von Pang zukommen zu lassen sehe ich als unkritisch an - sie müssen dann nicht immer durch die komplette Demo.

msch
User

Beitrag von msch » 23.12.2015, 17:33

... da ich meinen SAM inzw. abgegeben habe, steht eine SAM Revival issue 25 zum Verkauf. Wer sie für 10 EUR (inkl. versand) haben möchte, bitte pm an mich.

Antworten