Bei SMR gesehen: MULTISHOTS Dual Joystick Interface for two players with two joysticks

SPC Club Forum
Antworten
Luzie
User

Bei SMR gesehen: MULTISHOTS Dual Joystick Interface for two players with two joysticks

Beitrag von Luzie » 15.01.2019, 17:51

Heute zufällig bei SellMyRetro gesehen:

== M U L T I S H O T S == Interface for two players with two Joysticks ( 29,63 EUR + Porto ):
https://www.sellmyretro.com/offer/detai ... icks-35129
35129_P1010374_97ff6.JPG
35129_P1010374_97ff6.JPG (49.98 KiB) 1398 mal betrachtet
New type of very unique joystick interface for your ZX Spectrum and compatible computers.

== MULTISHOTS == Interface for two players with two joysticks.
(Fully assembled and functional card)

The board contains two identical devices:

Joystick interface, emulating four standards of joystick connection modes!

Properties:

- Small sizes, compact design to directly fit into the ZX Spectrum edge connector

- Emulation of four joystick connection modes

- The full-through bus to the connector is identical to the ZX Spectrum edge connector

- Two D-SUB 9M connectors for Quickshot compatible joystick

- RESET button on board

Joystick interface:

Allows to connect a Quickshot-compliant joystick (4x direct + 1x fire) through the 9-pin D-SUB connector.
The 5V supply voltage for the autofire function is also available on the connector. The joystick switches must
be connected to the ground (active log. levels 0), pull-up resistors are not necessary in the joystick, they are
connected to the board.

The device emulates the joystick connection to your computer in four standard modes:

1) Interface 1 (Sinclair 1 LEFT) – keystroke emulation 1 to 5
2) Interface 2 (Sinclair 2 RIGHT) – keystroke emulation 6 to 0
3) Cursor (Protek) – keystroke emulation 5,6,7,8,0
4) QAOPM – keystroke emulation QAOPM
All of these methods are common in games or other programs. The interface can be used together with
the keyboard.

Link for documentation download (Czech and English): https://uloz.to/!clnNPeFaCjKw/multishot ... cz-eng-pdf

ingo
User

Re: Bei SMR gesehen: MULTISHOTS Dual Joystick Interface for two players with two joysticks

Beitrag von ingo » 16.01.2019, 10:29

Jo, so ein Interface ist jetzt bei mir zuhause.
Es gibt auch ein handwerklich sehr schön ausgeführtes Beta-Disk 128 vom gleichen Anbieter. Hab'sch ma auch gegönnt.

Viele Grüße

Ingo.
Man darf die Menschen nicht mit ihren Engsten alleinlassen. (Zitat: Peter Glaser)
Solange es keine Künstliche Dummheit mit ihren jeder Vernunft unzugänglichen taktischen Vorteilen gibt, mache ich mir wegen KI keine Sorgen. (auch Peter Glaser)

Luzie
User

Re: Bei SMR gesehen: MULTISHOTS Dual Joystick Interface for two players with two joysticks

Beitrag von Luzie » 20.01.2019, 20:08

ingo hat geschrieben:
16.01.2019, 10:29
...
Ingo.
Hallo Ingo,

kannst du dein Interface bitte mit nach Mahlerts zur Ansicht / Test mit bringen?

Vielleicht könnte man da auch einen (Multiplayer)-Wettbewerb damit ausfechten:-)

ps. Ob sich mit den ungenutzten Einsteller-Positionen noch weitere Layouts wie z.B. die Tasten QWERT hinterlegen lassen?!

Luzie
User

Beitrag von Luzie » 28.03.2019, 20:15

ingo hat geschrieben:
16.01.2019, 10:29
Hey Ingo. Falls es du magst, und es nicht zu spät zum einpacken ist, würde ich mich freuen, wenn du das Interface zum anschauen und austesten mit nach Mahlerts bringen würdest?!

Luzie
User

Beitrag von Luzie » 19.08.2019, 17:36

Hey Ingo, ich hoffe, ihr kommt nach Wittenberg. Kannst du das Interface da mal bitte zum Test und Anschauen mitbringen?

Gruß,

Luzie

ingo
User

Beitrag von ingo » 19.08.2019, 19:03

Hallo Luzie,

ja, wir werden in Wittenberg dabei sein. Ich hoffe, ich denke an das Teil - mache mir schonmal 'nen Knoten ins Ohr.

Viele Grüße

Ingo.
Man darf die Menschen nicht mit ihren Engsten alleinlassen. (Zitat: Peter Glaser)
Solange es keine Künstliche Dummheit mit ihren jeder Vernunft unzugänglichen taktischen Vorteilen gibt, mache ich mir wegen KI keine Sorgen. (auch Peter Glaser)

Antworten